پژوهش دانشگاهي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک دوستان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 22
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 7839
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي – رفتاري در پيش بيني اضطراب دانش آموزان

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي – رفتاري در پيش بيني اضطراب دانش آموزان

فرمت فايل : doc

حجم : 100

صفحات : 22

گروه : روانشناسي و علوم تربيتي

توضيحات محصول :

پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي – رفتاري در پيش بيني اضطراب دانش آموزان

 

قسمتي از متن:


عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):

تذكر: صرفاً دانشجويان رشته‏هاي زبان آلماني،‌ فرانسه و عربي مجازند عنوان پايان‏نامه خود را به زبان مربوطه در اين بخش درج نمايند و براي بقيه دانشجويان، عنوان بايستي به زبان انگليسي ذكر شود.

 

The role of temperament dimensions and cerebral-behavioral systems in prediction of The anxiety in The high school students.  

 

ب – تعداد واحد پايان‏نامه: 6 واحد

 

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق):

      اختلالات اضطرابي از جمله اختلالات جدي روانپزشكي بوده كه به طور مشخص عملكرد رواني- اجتماعي زندگي فرد را تحت تاثير قرار مي دهند، يك چهارم جمعيت جهان مبتلا به حداقل يك اختلال اضطرابي بوده و ميزان شيوع اين اختلالات10-8  درصد در اطفال و 15-9 درصد در  بالغين گزارش شده است (ورن و تري ران[1]،  2004).

       شواهد اخير از نقش عوامل مزاجي در بروز و دوام اختلالات اضطرابي حمايت مي كنند. مطابق مدل طرح شده به وسيله كلونينجر(1987). شخصيت دو ساختار اساسي دارد: خلق و خو(سرشت) و منش. تركيبي از چهار بعد خلق و خوي، نوجويي،  اجتناب از آسيب، وابستگي به پاداش و پشتكار و سه بعد منش خود- راهبري، همكاري و خود- فراروي شخصيت فرد را شكل مي دهند.كلونينجر معتقد است كه سامانه هاي خلق و خو در مغز داراي سازمان يافتگي كاركردي[2] متشكل از سامانه هاي متفاوت و مستقل از يكديگر براي فعال سازي، تداوم، و بازداري رفتار در پاسخگويي به گروههاي معيني از محرك هاست. فعال سازي  رفتاري در  پاسخ به محرك هاي نو(جديد)[3] و نشانه هاي پاداش و رهايي از تنبيه است.  بنابراين تفاوت هاي  فردي در چنين  قابليتي « نوجويي»[4]ناميده  مي شود. بازد اري رفتاري در  پاسخ به  محرك هاي تنبيه يا  نبودن پاداش است.

 تفاوت هاي  فردي در  قابليت وقفه  يا بازداري رفتاري[5]، آسيب پرهيزي[6] ناميده مي شود. رفتاري كه با پاداش تقويت مي شود معمولا تا مدتي پس از قطع پاداش ادامه مي يابد. كلونينجر تفاوت هاي فردي در تداوم پاسخ پس از قطع پاداش را پاداش – وابستگي[7] نام گذاري كرد، اين ابعاد خلق و خو در تحقيقات گذشته با آسيب شناسي رواني مرتبط بوده اند.

      تحقيقات جول هاو ايزومتسا[8]، (2005 ) نشان داد كه بين نمرات اجتناب از آسيب با علائم افسردگي و اضطراب، رابطه معناداري وجود دارد و نمرات خود- راهبري نيز با علائم افسردگي و اضطراب ارتباط منفي داشت. نيمان[9] و همكاران، (2011) در پژوهش خود دريافتند، كه آسيب پرهيزي با اختلال افسردگي و علائم افسرده كننده به ميزان زيادي ارتباط مثبت دارد، همچنين نگراني اوليه با اختلال افسردگي و علائم افسرده كننده با تاثيرات يكساني در ارتباط است و ترس از ترديد، خجالت و احساسات نيز با اختلال و علائم افسرده كننده ارتباط مثبت يكساني دارد. ليو[10] و همكاران، (2001) در پژوهش خود به اين نتيجه رسيدند كه بيماران مبتلا به وسواس در بعد آسيب پرهيزي نمرات بالاتر، و در ابعاد نوجويي، وابستگي به پاداش، خود- راهبري و همكاري نمرات پايين تري نسبت به گروه بهنجار دارند (به نقل از ابوالقاسمي و همكاران، 1390).

         يكي ديگر  از مهم ترين عوامل مزاجي، فعاليت سيستم هاي مغزي- رفتاري است؛ اين مدل شخصيتي، توسط «گري»[11] مطرح شده است. به اعتقاد «گري»(1995) سه سامانه مغزي وجود دارد كه رفتارها و هيجان ها را كنترل مي كند: (1) سامانه فعال ساز رفتاري                ( BAS)[12].(2) سامانه بازداري رفتاري(BIS)[13] و (3) سامانه جنگ و گريز (FFS)[14]. اين سامانه ها با وجود مستقل بودن، با يكديگر تعامل دارند. تفاوت هاي فردي در كاركرد اين سيستم ها و تعامل آنها، زيربناي خلق و خوي انسان را تشكيل مي دهند. سيستم هاي فعال سازي رفتاري به محرك هاي شرطي پاداش و فقدان تنبيه پاسخ مي دهد. سيستم بازداري رفتاري از طريق محرك هاي شرطي كه با حذف پاداش و تنبيه همخواني دارند و محرك هاي جديد يا محرك هايي كه به صورت ذاتي دربرگيرنده ترس هستند تحريك مي شوند. فعاليت اين سيستم موجب فراخواني حالت عاطفي اضطراب و بازداري رفتاري، اجتناب فعل پذير، خاموشي، افزايش توجه و برپايي        مي گردد. سيستم ستيز/گريز به محرك هاي غير شرطي آزارنده پاسخ مي دهد و پاسخ هاي آن در غالب پرخاشگري دفاعي  غير شرطي يا رفتار گريز است. گري (1994) بر اساس نظريه  سيستم هاي مغزي – رفتاري اين فرض را مطرح ساخت كه اختلالات روانپزشكي ناشي از اختلال كاركرد (بيش فعالي يا كم فعالي) يكي از سيستم ها يا تعاملات آنها مي باشد. به عنوان مثال، اضطراب و افسردگي نتيجه فعاليت بيشترBIS مي باشد. در حالي كه به اعتقاد وي افسردگي پسيكوتيك از فعاليت كم BAS و سوء مصرف مواد از فعاليت بيشترBAS ناشي مي شود.


[1] .Wern & TreeRun

2. functionally organize

3. novel Stimulis

4. novelty seeking

1. harm avoidance

2. persistence

3.reward Dependence

4. jylha & isometsa

5. Nyman

6. Lyoo

[11] .Gray

8. behavior  Activating  System

9 . behavior inhibition System

[14]. fight flight System

قيمت محصول : 16000 تومان

دانلود

برچسب پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي – رفتاري در پيش بيني اضطراب دانش آموزان پروپوزال نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي پيش بيني اضطراب دانش آموزان نقش ابعاد خلق و خو و سيستم هاي مغزي ابعاد خلق و خو و سيستم هاي

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۱:۳۴ ] [ مهديان ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blograz :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب